Zeeverkenners - 11 tot 15 jaar

De Zeeverkenners is de watergroep voor leden tussen de 11 en 15 jaar oud. Je kunt hier allerlei leuke activiteiten op en rond het water beleven. De Zeeverkenners werken met groepjes van vier á vijf personen met een eigen lelievlet, waarmee ze kunnen zeilen en roeien. De vlet kan met mooi weer worden gebruikt om te varen en in de winter wordt het onderhoud door de Zeeverkenners zelf uitgevoerd. De jongere leden leren al deze vaardigheden van de oudere leden.

Naast varen doen de Zeeverkenners ook veel andere dingen, zoals kamperen, een dropping, pionieren of een spel met een leuk thema. Maar het belangrijkste is dat gezelligheid en samen bezig zijn voorop staat.

Kampen / weekenden

In de zomervakantie hebben de Zeeverkenners een zomerkamp. In deze week gaan ze samen met de zeilboten ergens in Nederland kamperen. In deze week wordt er veel gevaren op vaarwater waar soms nog niemand van de groep is geweest. Doordat er in deze week veel vaaruren worden gemaakt, leren de leden goed zeilen.

Daarnaast doen de Zeeverkenners tijdens het Hemelvaart weekend mee aan de zeilwedstrijden op de Kagerplassen, vlakbij Leiden. Gedurende vier dagen komen hier meerdere scoutinggroepen bij met wel 250 lelievletten. Ze strijden dan om wie het snelst kan zeilen. Ook doen de Zeeverkenners mee aan wat kleinere zeilwedstrijden op de Foppeplas in Maasland.

Vlak voor de kerstdagen wordt het grote Openbaar Vervoer-spel gehouden voor de Zeeverkenners en Scouts in een willekeurige stad in Nederland. Door gebruik te maken van het openbaar vervoer moet je door deze stad opdrachten uitvoeren. 's Avonds wordt er in ons eigen Scoutinggebouw een filmmarathon gehouden die tot de volgende ochtend duurt.

Opkomsten

De zeeverkenners draaien elke dinsdagavond van 19:15 tot 20:30 uur en zaterdag van 13:30 tot 16:00 uur.

De jaarlijkse contributie bedraagt €173,-.

Een Zeeverkenner is spontaan, enthousiast en behulpzaam en staat altijd open voor nieuwe avonturen. Voor de Zeeverkenners als groep is het groepsgevoel "samen uit, samen thuis" belangrijk.

Contactpersoon: Wine Bentvelzen
E-mailadres: zeeverkenners@scoutingdelier.nl

Geïnteresseerd?

Denk je nu: "Dit wil ik wel eens meemaken!" Kom dan gerust langs om een keertje gratis mee te doen en leer nieuwe leeftijdsgenoten kennen. De groep staat open voor iedereen, dus kom gezellig langs!

Zeeverkenners leiding