Lid worden

Lijkt het je leuk om bij de Scouting te komen? Je bent van harte welkom! Op deze pagina vind je alle informatie die je nodig hebt.

Bij welke groep hoor ik?

De groepen zijn verdeeld over leeftijdscategorieëen, maar ook over 'land' en 'water'. Meer informatie over de groepen kun je vinden op de Groepen pagina.

Mag ik eerst een paar keer komen kijken?

Natuurlijk! Je kunt van tevoren nooit zeker weten of je het leuk gaat vinden bij de Scouting. Daarom mag je bij ons drie keer gratis en vrijblijvend meedraaien met een opkomst.

Bij de derde keer kijken krijg je van de leiding een inschrijfformulier mee naar huis. Die kun je de volgende keer inleveren bij de leiding. Vanaf dat moment ben je aangemeld bij Scouting De Lier en Scouting Nederland.

Hoe gaat de betaling?

Met het invullen van het inschrijfformulier machtig je Scouting De Lier om ieder half jaar via automatische incasso de helft van de jaarcontributie van je rekening af te schrijven. Dit zal in juli en december zijn. Bij het opzeggen van de lidmaatschap zal het resterende bedrag van het halve jaar niet worden teruggestort. Mocht je je lidmaatschap op willen zeggen (dat vinden we heel jammer!), doe dat dus voor 1 juli of voor 1 december om te voorkomen dat je nog een half jaar contributie betaald.

Krijg ik ook een uniform?

Ja, bij Scouting De Lier is een uniform verplicht, maar bij ons bestaat een uniform niet uit een 'ouderwetse' blouse en das. In plaats van de blouse, bestaat het uniform nu uit een lekkerzittende hoodie trui en/of een T-shirt, beiden met het groepslogo achterop. De leden dragen het uniform graag. Zelfs buiten Scouting om!

Een nieuw setje met trui en T-shirt kost €50,- en is in overleg met de leiding te bestellen bij de Stitch Witch.

Ik heb nog steeds vragen.

Heb je nog niet de informatie gevonden die je zocht? Dan kan de leiding van de groep waar je bij wilt je vast verder helpen. Op de pagina van de groep staan de contactgegevens. Wil je liever iemand van het bestuur spreken? Kijk dan even op de Organisatie pagina.

Inschrijfformulieren

Wil je lid worden? Wat leuk! Download hieronder het inschrijfformulier en het gezondheidsformulier. Beiden kun je uitprinten, invullen en inleveren bij de leiding.